Saturday, February 24, 2007

صباح الورد


من فترة كبيرة ماروحتش واشتريت ورد من اجمل الاوقات عندي لما اروح واجمع الورد بنفسي واختار الوانه مع بعض بجد متعة جميلة جدا لما تجمع صحبة ورد على ذوقك والوانها على مزاجك مش مهم الالوان تكون متناسقة مع بعض فعلا
انا بحب اوي لما الاقي الوان كتيركده في صحبة الورد فعلا بحس بجمال كل لون لما بشوفوه في اي وردة او زهرة جميلة والالوان كلها متجمعه مع بعض على طبيعتها مش متزوقة ولا مترتبة بحس انها طبيعية واحلى واجمل بكتير
ودايما بقول لو عايز تحس بجمال الالون حتلاقيها في الورد

الفكرة فعلا بتزن في دماغي بقالها كتير حبيت استغل يوم الاجازة وانزل اتمشى مع وجود امل كبير اني اشترى الورد
و الكورنيش مليان مشاتل يعني مفيش حجة تانية بعد قهوة الصباح الدوبل وفى روح رياضية بحتة نزلت الصبح بدري اول حاجة رحت اجيبها كان الورد

المرة دي لفت نظري اني م
هتمتش اني اجمع الوان كتير هو لون واحد بس
لاقيت اني بجمع الورد الاحمر شكله جميل اول مرة احس ان لون واحد ممكن يحسسك بكل الالوان وتاخد منه كل الاحاسيس دي
حب ,كره ,غيرة , طاقة , عنف , جمال , ضعف ,قوة ....ده فعلا اللي حسيت بيه اول ماشفت منظره مجمع مع بعض
وده مش تعصب للون الاحمر بما اني من عشاقه لكن لان اول مرة احس بيه بالشكل ده
اكتفيت بعدد قليل مش كتير ومجرد اني اجمعهم مع بعض واحس كانهم وردة حمرة كبيرة كنت فعلا سعيدة بمنظرهم
وشكلهم الجميل بعد ماحطيته في فاز صغيرة بصيت لهم من بعيد كده وقلت لنفسي
!!....ياااااه بس لو الورد مايدبلش
حاتشوفوا كلامي صح ولا غلط؟










دي كانت بالليل
:)"اكتر واحدة حبيتها"




19 comments:

ody911 said...

أنا مش هطووول

مع إنى سعيد إنى أول واحد يعلق

بس أقولك على حاجة بشويش

إنتى شكلك بتحبى اليومين دووول

حتى لو بتحبى نفسك

فدة حب برضوا

وعادى بقة
أودى

Anonymous said...

الحياة بقى لونها احمر
ههههههههههه
جميلة ياريم

متغيرة شوية said...

ممكن أقولك اني بحسدك؟
عشان بيجيلك ورد حتى لو كان من نفسك
أعتقد انه احساس جميل قوي وانت قاعدة بين وردك وحاسة بالحياة الرائعة اللي بينثرها حواليكي

basma saghir said...

ياسلام عليكي وعلى روقانك الجميل ده
حلو قوي حب الحياة الي بينط من كلامك واضح قوي يا ماما انك سعيدة ويبقى السبب مجهول..انا مش بقر..بس هو حقد دفين مش اكتر
ربنا يسعدك كمان وكمان

أحمد said...

عارفة أول ما فتحت المدونة بتاعتك دلوقتى وشوفت الورد والبوست الحلو ده أتفتحت نفسى

ربنا يسعد كل أيامك

Reema said...

ody911:

ههههههههههههههه

والله انا فرحانة بكلامك

بص انا حاقولك حاجة انا بحب نفسي بحبها وشايفة ان اللي بيقولوا ان ده غرور او نرجسية ده كلام انا مش بوافق عليه لان ساعات لما برده بزعل من نفسي
وبضايق نفسي:)
وبرده بفرح نفسي وافسح نفسي
كده يعني يا اودي
عادي بقى
:))

Reema said...

yousri:

ببببببببببس صوتك عالي ايه ده

مش حلو الاحمر بذمتك
:))

Reema said...

متغيرة شوية:

احسدي احسدي وماله جت عليكي :))
:D
والله ياسلمي هو احساس جميل فعلا والاجمل لما تكوني بقالك كتير مش بتعملي الحاجة دي وماتصدقي الفرصة اللي تيجي وتعملي حاجة جميلة انتي بتحبيها
لما بتوحشك الحاجة بيكون احساس جميل لما ترجعي تعمليه
تحياتي ياجميل

Reema said...

بيسووو:

والله حاقولك على حاجة في حاجات كتير اووووي تسد النفس وحاجات تخليكي مش طايقة نفسك
الحلو موجود و اللي يسد النفس موجود
:))

الجميل بقى انك تعرفي تعملي الحاجة اللي بتحبيها ومتنسيش نفسك وسط الحاجات اللي تسد النفس
انا شخصيا لو ماكنتش بعمل كده من وقت للتاني ممكن يحصللي حاجة
بس وحياتك تاني يوم رجعت للطبيعي تاني اللي يسد النفس يعني

:))
ربنا يسعدك انتي كمانوماتقطعيش الجوابات:)

Reema said...

مبرمج حر:

ربنا يفتح نفسك كمان وكمان:))

سعيدة بزيارتك فعلا

تحياتي ليك:)

كلبوزة لكن سمباتيك said...

انا كمان بحب الورد الاحمر قوي
ذوقك جميل

تحياتي يا ريما

مجهول said...

رائع جدا البوست
وجميله جدا الصور الرائعه عن الورود
وحقولك حاجه بسيطه جدا
كما تقاس حضارة الشعوب على اساس ما تستهلكه من زهور تقاس رقة الفرد بعدد ما يهديه لغيره من ورد·
ولك تحياتي وصباحك ومساكي ورد في ورد

sara... said...

صباح الورد والفل يا ريما
شاطرة يا ريما
دايما جيبي لنفسك ورد
عجبتنى الصورة التالته اللى هى فى الميه

Reema said...

Sampatee:

ميرسي ليكي ياسارة عيونك الاجمل وبجد فرحانة بزيارتك وياريت تتكرر على
طول منورة البلوج ياجميل
:)

Reema said...

مجهول:

تقاس رقة الفرد بعدد مايهديه لغيره من ورد
:)
طيب ده انا كده رصيدي قليل اوي
ماينفعش بعدد مايهديه لنفسه
:D

متشكرة على كلامك المفيد
تحياتي انا كمان ليك
وصباحك ورد
:))

Reema said...

sara:

صباحك ورد ياجميل شوفتي بقى جماله:D
الصورة التالتة دي فكرة كده جبت ورق الورد وحطيته في الميه بتاعت الورد كان شكله جميل جدا وخدتها زووم عليه
يعني كده على قدي
:))
فنانة يابنتي لازم عينيكي تقع على الحاجة الحلوة

تحياتي ليكي ياجميل

-_- said...

صباح الفل و الياسمين

ذوقك في الورد يجنن

-_- said...

صباح الفل و الياسمين

ذوقك في الورد يجنن

Reema said...

صباحك ورد ياشارم

ذوقك الاحلي شكرا ليك

تحياتي:)